1. ORGANIZATOR TURYSTYKI, DANE KONTAKTOWE, DEFINICJE
1.1. Organizatorem imprezy turystycznej jest Vino y Futbol by David, (dalej: Organizator), adres:
ul. Sędziwoja 61/7, 61-063 Poznań, kontakt tel. (+48) 880 443 192, adres poczty elektronicznej dawid@vinoyfutbol.pl.
1.2. Na potrzeby niniejszego dokumentu przyjmuje się następujące definicje: a) Podróżny – każdy, kto chce zawrzeć umowę o udział w imprezie turystycznej lub jest uprawniony do podróżowania na podstawie takiej umowy. b) Umowa – zawierana przez Podróżnego z Organizatorem umowa o udział w imprezie turystycznej. c) Trwały nośnik – sposób udokumentowania dokonania danej czynności, rozumiany jako materiał lub narzędzie umożliwiające Podróżnemu lub Organizatorowi przechowywanie kierowanej do niego informacji i dostęp do niej w przyszłości w formie niezmienionej, np. za pośrednictwem e-maila lub na piśmie. d) Niezgodność – niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług turystycznych objętych imprezą turystyczną.
2. ZAWARCIE UMOWY
2.1. Dokonana przez Podróżnego rezerwacja możliwości udziału w imprezie turystycznej traktowana jest jako propozycja zawarcia Umowy. Rezerwacji można dokonać na piśmie lub drogą elektroniczną, na fanpage, lub stronie www.vinoyfutbol.pl. Informacje zamieszczone na fanpagu, oraz na stronie internetowej Organizatora oraz w jego materiałach promocyjnych stanowią jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
2.2. Zawarcie Umowy następuje z chwilą podpisania Umowy przez Podróżnego i przedstawiciela Organizatora. Za osoby niepełnoletnie Umowę podpisują ich przedstawiciele ustawowi.
2.3. Podróżny zawierający z Organizatorem Umowę (osoba podpisująca Umowę) czyni to także w imieniu wszystkich Podróżnych wskazanych w Umowie. Podróżny podpisujący Umowę jest odpowiedzialny za zapłatę pełnej ceny imprezy turystycznej za wszystkie osoby wymienione w Umowie. Podróżny podpisujący Umowę jest również odpowiedzialny za informowanie pozostałych Podróżnych wskazanych w Umowie o wszystkich szczegółach dotyczących imprezy turystycznej, w tym o szczegółach Umowy, szczegółach ubezpieczenia i zasadach przetwarzania danych osobowych.
2.4. Przed zawarciem Umowy Organizator określi rodzaj dokumentów podróży niezbędnych do uczestnictwa w imprezie turystycznej oraz termin ich okazania lub dostarczenia Organizatorowi. Brak takich dokumentów lub nieterminowe ich złożenie uniemożliwia udział Podróżnego w imprezie turystycznej i będzie traktowane jako jego rezygnacja z udziału w imprezie turystycznej.
2.5. O wszystkich zmianach danych podanych Organizatorowi w związku z Umową Podróżny powinien niezwłocznie powiadomić Organizatora. Organizator nie odpowiada za niewykonanie Umowy z powodu zmiany danych, o której nie został powiadomiony.
2.6. Podróżny może powoływać się na swoje dodatkowe wymagania specjalne, jeżeli powiadomił o nich Organizatora na Trwałym nośniku przed zawarciem Umowy, Organizator wyraził na nie zgodę i wymagania te zostały objęte Umową.
3. MINIMALNA LICZBA ZGŁOSZEŃ, ODWOŁANIE IMPREZY TURYSTYCZNEJ
3.1. Minimalna liczba uczestników, wymagana aby impreza turystyczna się odbyła wynosi 4 osoby dla imprez sportowych. W szczególnych przypadkach, gdy liczba ta będzie inna niż wskazana w zdaniu poprzednim, Organizator przekaże taką informację przed zawarciem Umowy.
3.2. Podróżny zostanie powiadomiony o ewentualnym odwołaniu imprezy turystycznej i rozwiązaniu Umowy przez Organizatora z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń w terminie co najmniej: a) 20 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej ponad 6 dni; b) 7 dni przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej 2-6 dni; c) 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej trwającej krócej niż 2 dni;
3.3. W przypadku odwołania imprezy turystycznej i rozwiązania Umowy przez Organizatora z powodu niewystarczającej liczby zgłoszeń Organizator zwraca Podróżnemu wszystkie wniesione wpłaty. Podróżny nie jest uprawniony w takiej sytuacji do dochodzenia dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia.
4. CENA IMPREZY TURYSTYCZNEJ, ZMIANA CENY
4.1. Podróżny zobowiązuje się dokonać wpłat w ustalonych w Umowie terminach i wysokościach.
4.2. Podwyższenie ceny imprezy turystycznej jest możliwe wyłącznie jako bezpośredni skutek zmiany: a) Ceny przewozów pasażerskich wynikających ze zmiany kosztów paliwa lub innych źródeł zasilania; b) Wysokości podatków lub opłat od usług turystycznych objętych Umową, nałożonych przez podmioty, które nie biorą bezpośredniego udziału w realizacji imprezy turystycznej, w tym podatków turystycznych, opłat lotniskowych lub opłaty za wejście na pokład i zejście na ląd w portach oraz na lotniskach; c) Kursów walut mających znaczenie dla danej imprezy turystycznej;
4.3. Cena ustalona w Umowie nie może być podwyższona w okresie 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej.
4.4. Organizator powiadamia podróżnego na Trwałym nośniku o zmianie ceny oraz uzasadnia podwyżkę i wskazuje sposób jej obliczenia.
4.5. Podróżny ma prawo do obniżki ceny odpowiadającej obniżeniu kosztów, o których mowa w pkt. 4.2., które nastąpiło po zawarciu Umowy, a przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. W przypadku obniżenia ceny Organizator może odliczyć od zwrotu należnego Podróżnemu rzeczywiste koszty obsługi. Na żądanie Podróżnego Organizator przedstawia dowód poniesionych kosztów obsługi.
4.6. W przypadku wykupienia przez Podróżnego tylko jednego miejsca na imprezę turystyczną, Podróżny powinien liczyć się z koniecznością dopłaty do pokoju jednoosobowego lub zakwaterowania go z inną osobą. Wysokość dopłaty jest wskazana w „Programie – informacji o imprezie turystycznej” lub indywidualnie w przypadku imprez spoza katalogu.
5. ZMIANA WARUNKÓW UMOWY
5.1. Organizator przed rozpoczęciem imprezy turystycznej może dokonać jednostronnie nieznacznej zmiany warunków Umowy, jeżeli poinformuje o tym Podróżnego na Trwałym nośniku.
5.2. Jeżeli przed rozpoczęciem imprezy turystycznej Organizator: a) Jest zmuszony zmienić główne właściwości usług turystycznych objętych Umową lub b) Nie może spełnić specjalnych wymagań, o których Podróżny powiadomił Organizatora, na które strony Umowy wyraziły zgodę i które zostały objęte Umową, lub c) Proponuje podwyższenie ceny przekraczające 8% całkowitej ceny imprezy turystycznej zgodnie z pkt. 4.2. (sytuacje, w których dopuszczalne jest podwyższenie ceny) - Organizator niezwłocznie powiadamia o tym Podróżnego na Trwałym nośniku. Organizator może jednocześnie zaoferować Podróżnemu zastępczą imprezę turystyczną, w miarę możliwości o tej samej lub wyższej jakości. W powiadomieniu Organizator poinformuje Podróżnego o przedmiotowych zmianach warunków Umowy i ich ewentualnym wpływie na cenę imprezy turystycznej oraz dalszym trybie postępowania. Po otrzymaniu powiadomienia o zmianie warunków Umowy Podróżny w terminie 5 dni informuje Organizatora, że: 1) Przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo Strona 3 z 6 2) Odstępuje od Umowy za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie, albo 3) Odstępuje od Umowy oraz przyjmuje zastępczą imprezę turystyczną. Brak odpowiedzi Podróżnego w wyznaczonym terminie oznacza odstąpienie od Umowy za zwrotem wszystkich wniesionych wpłat i bez obowiązku wniesienia opłaty za odstąpienie od Umowy. Jeżeli wskazane w powiadomieniu zmiany Umowy lub zaproponowana przez Organizatora zastępcza impreza turystyczna prowadzą do obniżenia jakości lub kosztów imprezy turystycznej, Podróżny jest uprawniony od odpowiedniego obniżenia ceny.
6. REZYGNACJA Z IMPREZY TURYSTYCZNEJ, ODWOŁANIE IMPREZY TURYSTYCZNEJ
6.1. Organizator zaleca zawarcie przez Podróżnego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej.
6.2. Podróżny może zrezygnować z imprezy turystycznej (odstąpić od Umowy) w każdym czasie przed jej rozpoczęciem za zapłatą na rzecz Organizatora opłaty za odstąpienie. W każdym przypadku wysokość opłaty za odstąpienie odpowiada cenie imprezy turystycznej pomniejszonej o zaoszczędzone koszty lub wpływy z tytułu alternatywnego wykorzystania usług turystycznych objętych daną Umową. Na żądanie Podróżnego Organizator uzasadni wysokość opłat za odstąpienie od Umowy. Opłata za odstąpienie jest należna Organizatorowi bez względu na termin zawarcia Umowy i podlega potrąceniu z wpłatą dokonaną przez Podróżnego.
6.3. Obowiązek zapłaty na rzecz Organizatora opłaty za odstąpienie powstaje także w sytuacji, gdy Podróżny nie bierze udziału w imprezie turystycznej z przyczyn niezależnych od Organizatora, w szczególności gdy: a) Odmówiono Podróżnemu wydania paszportu, wizy albo brak jest dokumentów uprawniających do przekroczenia granicy (paszport, wiza, ewentualnie zaświadczenie o szczepieniu itp.); b) Podróżny nie przedłożył wymaganych dokumentów, o których poinformował go Organizator; c) Podróżny nie przybył na zbiórkę (przy wyjeździe zbiorowym środkiem transportu); d) Podróżny nie zgłosił się w miejscu realizacji świadczeń prowadzonych przez pilota/rezydenta lub innego przedstawiciela Organizatora wskazanego w programie lub voucherze; e) Podróżny rezygnuje z powodu choroby lub innych przypadków losowych; f) Służby graniczne uniemożliwią Podróżnemu przekroczenie granicy;
6.4. Podróżny może zrezygnować z imprezy turystycznej (odstąpić od Umowy) bez ponoszenia opłaty za odstąpienie w przypadku wystąpienia nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności występujących w miejscu docelowym (w którym odbywa się impreza turystyczna) lub jego najbliższym sąsiedztwie, które mają znaczący wpływ na realizację imprezy turystycznej lub przewóz do miejsca docelowego. W takim przypadku Podróżny może żądać wyłącznie zwrotu wniesionych wpłat i nie jest uprawniony do dochodzenia odszkodowania lub zadośćuczynienia w tym zakresie.
6.5. Zgłoszenie przez Podróżnego rezygnacji z imprezy turystycznej przed jej rozpoczęciem, niezależnie od przyczyny, powinno nastąpić na piśmie. Za datę rezygnacji przyjmuje się dzień otrzymania przez Organizatora oświadczenia o rezygnacji.
6.6. Organizator może odwołać imprezę turystyczną i rozwiązać Umowę w sytuacji, gdy nie może zrealizować Umowy z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności (m. in. mających charakter siły wyższej). Organizator powiadamia Podróżnego o rozwiązaniu Umowy niezwłocznie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej. Organizator może jednocześnie zaproponować Podróżnemu zastępczą imprezę turystyczną o podobnym programie i cenie lub tańszą bądź droższą imprezę za zwrotem lub dopłatą różnicy w cenie. Po otrzymaniu powiadomienia o odwołaniu imprezy turystycznej i rozwiązaniu Umowy Podróżny w terminie 5 dni informuje Organizatora, że: a) Przyjmuje proponowaną zastępczą imprezę turystyczną albo b) Żąda zwrotu wszystkich wniesionych wpłat. Podróżny nie jest uprawniony w takiej sytuacji do dochodzenia dodatkowego odszkodowania lub zadośćuczynienia. Brak odpowiedzi Podróżnego w wyznaczonym terminie oznacza żądanie zwrotu wszystkich wniesionych wpłat.
7. PRZENIESIENIE UPRAWNIEŃ, WARUNKI UDZIAŁU W IMPREZIE TURYSTYCZNEJ
7.1. Podróżny może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu z tytułu Umowy uprawnienia, jeżeli jednocześnie osoba ta przejmuje wszystkie wynikające z tej Umowy obowiązki.
7.2. Za osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej rozumie się osobę, której udział w danej imprezie turystycznej jest możliwy, w szczególności: a) Istnieje możliwość zakupu dla tej osoby biletu lotniczego na daną imprezę turystyczną – w przypadku imprez samolotowych; b) Osoba ta przedłoży Organizatorowi w oznaczonym terminie dokumenty niezbędne do uczestnictwa w imprezie turystycznej (np. paszport, wizę o odpowiedniej dacie ważności); c) Osoba ta spełnia wymogi sanitarne obowiązujące w kraju/krajach docelowych i jest w stanie przedłożyć potwierdzające to dokumenty w oznaczonym przez Organizatora terminie; d) Stan zdrowia tej osoby pozwala na jej udział w imprezie turystycznej i realizację programu imprezy bez uszczerbku dla zdrowia tej osoby i pozostałych Podróżnych;
7.3. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec Organizatora, jeżeli Podróżny zawiadomi go o tym na Trwałym nośniku w rozsądnym terminie przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
7.4. Jeżeli przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków będzie wiązać się dla Organizatora z dodatkowymi kosztami, Organizator wykaże je Podróżnemu i może żądać ich zapłaty.
7.5. Za nieuiszczoną cenę imprezy turystycznej oraz koszty poniesione przez Organizatora w wyniku zmiany Podróżnego uczestniczącego w imprezie turystycznej Podróżny i osoba przejmująca jego uprawnienia odpowiadają solidarnie.
8. WYKORZYSTANIE ŚWIADCZEŃ
8.1. W przypadku rezygnacji przez Podróżnego z określonego świadczenia objętego programem imprezy (np. zwiedzanie muzeum), Organizator poczyni starania mające na celu zwrot Podróżnemu kwoty uiszczonej z tego tytułu.
8.2. Jeżeli w czasie trwania imprezy turystycznej nie zostanie wykonana przewidziana w Umowie usługa stanowiąca istotną część tej imprezy, Organizator bez obciążania Podróżnego dodatkowymi kosztami wykona w ramach tej imprezy odpowiednie świadczenie zastępcze.
8.3. W przypadku późniejszego przybycia Podróżnego na miejsce pobytu Organizator nie gwarantuje odpowiedniego przedłużenia pobytu na imprezie turystycznej.
9. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON 9.1. Organizator jest odpowiedzialny za należyte wykonanie wszystkich usług turystycznych objętych Umową. 9.2. Podróżnemu nie przysługuje odszkodowanie lub zadośćuczynienie za Niezgodność w przypadku, gdy Organizator udowodni, że: a) Winę za niezgodność ponosi Podróżny; b) Winę za niezgodność ponosi osoba trzecia, niezwiązana z wykonywaniem usług turystycznych objętych Umową, a niezgodności nie dało się przewidzieć lub uniknąć; c) Niezgodność została spowodowana nieuniknionymi i nadzwyczajnymi okolicznościami; 9.3. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody Podróżnego wynikłe z powodu niezależnego od Organizatora przedłużenia się podróży do miejsca docelowego i podróży powrotnej (np. opóźnienia na przejściach granicznych, złe warunki atmosferyczne, nieprzewidziane awarie itp.). 9.4. Organizator nie odpowiada za wady świadczeń, o których Podróżny wiedział w chwili zawarcia Umowy. 9.5. Podróżny zobowiązany jest przestrzegać przepisów prawa obowiązujących w Polsce i w krajach, w których realizowana jest impreza turystyczna. Organizator nie odpowiada za konsekwencje naruszenia przez Podróżnego tych przepisów. 10. UDZIELENIE POMOCY PODRÓŻNEMU10.1. Organizator niezwłocznie udziela odpowiedniej pomocy Podróżnemu, który znalazł się w trudnej sytuacji.
10.2. Pomoc Organizatora polega w szczególności na udzieleniu Podróżnemu: a) Odpowiednich informacji dotyczących świadczeń zdrowotnych, władz lokalnych oraz pomocy konsularnej; b) Pomocy w skorzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość, w tym ze środków komunikacji elektronicznej oraz w skorzystaniu ze świadczeń zastępczych;
10.3. Organizator może żądać opłaty z tytułu udzielenia pomocy, jeżeli trudna sytuacja powstała z wyłącznej winy umyślnej Podróżnego lub w wyniku jego rażącego niedbalstwa. Opłata będzie odpowiadać wysokości rzeczywistych kosztów poniesionych przez Organizatora.
10.4. W przypadku, gdy Organizator zobowiązany był w Umowie do zapewnienia transportu powrotnego, a niemożliwe jest zapewnienie powrotu Podróżnemu do kraju zgodnie z Umową z powodu nieuniknionych i nadzwyczajnych okoliczności, Organizator ponosi koszty niezbędnego zakwaterowania Podróżnego, w miarę możliwości o kategorii równoważnej do określonej w Umowie, przez okres do 3 nocy. Ograniczenie czasu zapewnienia Podróżnemu niezbędnego zakwaterowania nie stosuje się w przypadku osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz wszelkich osób im towarzyszących, kobiet w ciąży i osób w wieku poniżej 18 lat bez opieki, jak również osób wymagających szczególnej opieki medycznej, pod warunkiem że Organizator został powiadomiony o sytuacji tych osób co najmniej 48 godzin przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
11. REKLAMACJE
11.1. W razie stwierdzenia jakiejkolwiek Niezgodności Podróżny ma obowiązek zawiadomić o niej Organizatora niezwłocznie, w miarę możliwości w trakcie trwania imprezy turystycznej, z uwzględnieniem okoliczności danej sprawy.
11.2. Zawiadomienie o stwierdzonej Niezgodności oraz wszelkie inne wiadomości, żądania lub skargi powinny zawierać przedstawienie okoliczności faktycznych oraz sprecyzowane żądanie Podróżnego i należy zgłaszać je: a) W trakcie trwania imprezy turystycznej – pilotowi wycieczki lub przedstawicielowi Organizatora wskazanemu w programie / voucherze lub bezpośrednio Organizatorowi lub agentowi turystycznemu, za pośrednictwem którego Podróżny nabył imprezę turystyczną; b) Po powrocie z imprezy turystycznej – bezpośrednio Organizatorowi lub agentowi turystycznemu, za pośrednictwem którego Podróżny nabył imprezę turystyczną.
11.3. Organizator udzieli odpowiedzi na złożoną reklamację w ciągu 30 dni od jej otrzymania.
11.4. Organizator nie jest związany uznaniem reklamacji przez pilota wycieczki lub inną osobę uprawnioną do przyjęcia reklamacji.
11.5. Podróżny ma możliwość skorzystania także z alternatywnych metod pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, o których mowa w ustawie z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. poz. 1823) oraz z internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich, dostępnego za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.6. Roszczenia Podróżnego związane z Niezgodnością przedawniają się z upływem 3 lat.
12. UBEZPIECZENIE
12.1. Organizator zawarł na rzecz Podróżnych podstawowe obowiązkowe ubezpieczenie w TU Europa S.A., ul. Gen. Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, Biuro Obsługi Klienta tel. 801 500 300, 71 3692887, adres poczty elektronicznej bok@tueuropa.pl, adres strony internetowej www.tueuropa.pl. Ubezpieczenie to obejmuje koszty leczenia w wariancie Standard w opcji Max do kwoty 30 000 EUR oraz koszty następstw nieszczęśliwych wypadków do kwoty 3 000 EUR. Za zapłatą dodatkowej składki Podróżny ma możliwość podwyższenia sumy ubezpieczenia maksymalnie do kwoty 300 000 EUR, zależnie od wariantów proponowanych przez ubezpieczyciela w Ogólnych warunkach ubezpieczenia.
12.2. Podróżny ma możliwość zawarcia dodatkowego ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie turystycznej lub kosztów świadczenia pomocy, w tym kosztów powrotu do kraju w razie wypadku, choroby lub śmierci oraz dodatkowego ubezpieczenia od następstw chorób przewlekłych.
13. GWARANCJE BEZPIECZEŃSTWA
13.1. Dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń Podróżnych na wypadek niewypłacalności Organizatora, Organizator: a) posiada gwarancję ubezpieczeniową na sumę gwarancyjną 233920 PLN w TU Europa S.A., ul. Gen. Władysława Sikorskiego 26, 53-659 Wrocław, Biuro Obsługi Klienta tel. 801 500 300, 71 36 92 887, adres poczty elektronicznej bok@tueuropa.pl, adres strony internetowej www.tueuropa.pl. Certyfikat posiadania gwarancji ubezpieczeniowej jest załączony do Warunków uczestnictwa w imprezie turystycznej; b) odprowadza od każdego Podróżnego wymaganą prawem składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny.
13.2. Sposób ubiegania się o wypłatę środków w ramach powyższych zabezpieczeń określa Rozdział 3 ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2361 ze zm.), w szczególności przepisy art. 16-21.
14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
14.1. Informacje umożliwiające bezpośredni kontakt z osobą małoletnią lub osobą odpowiedzialną za taką osobę w miejscu jej pobytu (jeżeli na podstawie Umowy obejmującej zakwaterowanie podróżują osoby małoletnie, którym nie towarzyszy rodzic ani inna upoważniona osoba) można uzyskać u Organizatora korzystając z danych kontaktowych podanych w Umowie, Warunkach uczestnictwa,
a także z dodatkowych materiałów przekazanych Podróżnemu przed rozpoczęciem imprezy turystycznej.
14.2. Jeżeli Umowa reguluje poszczególne kwestie w sposób odmienny od niniejszych Warunków uczestnictwa w imprezie turystycznej, stosuje się postanowienia Umowy.
14.3. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują przepisy ustawy z dnia 24 listopada 2017 r. o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2361 ze zm.) oraz inne przepisy obowiązującego prawa.